Eindelijk was het zover het kaartje had ik op de eerste dag van de voorverkoop al besteld/gereserveerd (gelukkig maar bleek al snel) want hier wilde ik gewoon bij zijn, Stryper was voor mij de eerste heavy metal band waar ik in mijn tienerjaren naar luisterde .
Ik heb ze vervolgens 2x live gezien (1991 tijdens springrock en 1993 op het Flevo Festival)
beide keren was erg gaaf (stond helemaal vooraan, wat erg fijn was al die duizenden mensen achter je die aan het duwen en drukken waren maar ok dat heb je er voor over!)
Hoewel Oz Fox een zeer goeie stem heeft miste er toch wat !.....wat....Michael Sweet !
3X = scheepsrecht zeggen ze dan en dat was zo, zaterdagavond 23 januari 2010 was het zover, tijdens de 25 anniversary tour deden de heren ook Nederland weer aan, maar nu met de voltallige band.
Onderweg naar Tivoli, Utrecht hebben we even bij een Fastfood keten een vette hap naar binnen gewerkt, om vervolgens (het begon te sneeuwen) door te rijden naar Utrecht.
Bij Tivoli aangekomen stonden er al veel mensen te wachten in de rij (hal en ook buiten).
Bij de ingang mijn ticket laten zien, waarna die gast mij vroeg om 'mijn legitimatie' hij voegde eraan toe "dan kun je daar een GEEN ALCOHOL polsbandje halen (hij wees ergens heen)" hahaha... toen hij zag op mijn ID dat ik al iets ouwer was dan 16 mocht ik doorlopen !
Het begon al goed vol te worden, met voornamelijk oudere rockers, maar ook jongelui (wat voel ik me oud nu ik dit schrijf maar okay). Ik zag ook bekenden weer en mensen die ik jaren niet gezien had en dacht te herkennen, maar helaas blijft het voor mij nu tegenwoordig bij handen schudden, communiceren in dit soort situaties blijft lastig.
Het was een mooie zaal met balkon gelegenheid, wij besloten om daar te gaan staan, met uitzicht.
Ik had gehoopt op Flight Pattern als support act (met de zoon van Michael Sweet) maar helaas, wegens omstandigheden was er een andere band The Medics uit NL, tja wat kan ik erover zeggen niet echt mijn ding, maar een leuke opwarmertje !
Daarna werd de boel even omgebouwd voor de hoofdact Stryper (yeah)..
Ze trapten af met het nummer Soldiers Under Command, de zaal zong uit volle borst mee, de de toon was gezet en hiermee zat de sfeer er al goed in. Hierna volgden nog meer knallers als The Way, Honestly, Sing A Long Song, More Than A Man, Loud 'n Clear , Free, maar ook wat nummers van het nieuwe album kwamen aan bod zoals Murder By Pride, My Love (I'll Always Show), daarnaast ook nog de Boston cover Peace of Mind + Breaking The Law van Judas Priest deze laatste hadden ze van mij wel achterwege kunnen laten, maar ok !
En als laatste nummer speelden ze To Hell With The Devil (deze mocht ook niet ontbreken).
Al met al een van de beste concerten van de laatste tijd, met al mijn favoriete songs, nouja bijna allemaal In God We Trust heb ik gemist, maar ja ze kunnen nu eenmaal niet alles spelen.
Ook het feit dat de band speelde voor een Tivoli (maar 1000 man) siert de band, ze hadden makkelijk een grotere zaal vol kunnen krijgen, ik ben dan ook van mening dat doordat de organisatie' Xnoizz' de keus heeft gemaakt voor Tivoli, het behoorlijk onderschat heeft en hiermee heel veel mensen heeft teleurgesteld die er graag bij wilden zijn.
Feit is Stryper leeft nog steeds in Nederland (ook na 25 jaar), ik hoop dat ze snel terugkomen, en ze er geen jaren overheen laten gaan, dan ben ik er absoluut weer bij !
Ben jij ook geweest ? wat vond jij ervan ?